Informacja o agencie ubezpieczeniowym
„Informacja Banku Spółdzielczego w Namysłowie o dystrybucji ubezpieczeń” wydawana na podstawie art. 9 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. (Dz. U. z 2017 r. poz. 2486, z późn. zm.)
Informacja o firmie, pod którą wykonywana jest działalność agencyjna, adres siedziby oraz czy jest agentem ubezpieczeniowym albo agentem oferującym ubezpieczenia uzupełniające.
- Firma pod którą wykonywana jest działalność agencyjna: Bank Spółdzielczy w Namysłowie
- Adres siedziby: Plac Wolności 12, 46-100 Namysłów
- Bank Spółdzielczy w Namysłowie jest agentem ubezpieczeniowym.
Informacja o firmach zakładów ubezpieczeń, na rzecz których Bank Spółdzielczy w Namysłowie wykonuje działalność agencyjną
- Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
- Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
- InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group
Informacja o numerze wpisu do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych (dalej: RAU) prowadzoną przez Komisję Nadzoru Finansowego.
- Numer wpisu do Rejestru Agentów Ubezpieczeniowych: 11234445/A
- Adres strony internetowej, na której rejestr jest dostępny: https://rpu.knf.gov.pl/search/agent/
- Sposób sprawdzenia wpisu do RAU: W celu sprawdzenia wpisu należy na podanej w pkt 2 stronie internetowej wybrać opcję „Szukaj agenta” następnie w oknie wyszukiwarki należy wypełnić co najmniej 2 pola np. wpisując numer wpisu tj. 11234445/A oraz firmę pod którą wykonywana jest działalność agencyjna tj. Bank Spółdzielczy w Namysłowie.
Numer agenta – oznacza 8-cyfrowy numer nadany po wpisaniu do rejestru agentów ubezpieczeniowych zakończony „/A”;
Nazwa agenta – oznacza nazwę przedsiębiorcy (lub część nazwy) zgodnie z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub Krajowym Rejestrem Sądowym;
Imię – oznacza imię przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną;
Nazwisko – oznacza nazwisko przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną;
Numer wpisu do rejestru KRS – oznacza dziesięciocyfrowy numer wpisu Agenta do rejestru KRS;
Numer Identyfikacji Podatkowej – oznacza Numer Identyfikacji Podatkowej agenta;
Numer PESEL – oznacza numer PESEL przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną;
Miejscowość – oznacza miejscowość, w której dany przedsiębiorca ma siedzibę;
Ulica – oznacza ulicę, na której znajduje się siedziba Agenta ubezpieczeniowego (nie należy podawać al., ul. itp.).
Informacja o charakterze wynagrodzenia otrzymywanego w związku z proponowanym zawarciem umowy ubezpieczenia (w szczególności: 1) honorarium płacone bezpośrednio przez klienta, 2) prowizja dowolnego rodzaju uwzględniona w kwocie składki ubezpieczeniowej, 3) inny rodzaj wynagrodzenia, 4) wynagrodzenie stanowiące połączenie rodzajów wynagrodzenia wymienionych w pkt 1-3)
Z tytułu wykonywania czynności agencyjnych Bank otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne. W zależności od osiągnięcia wskaźników określonych w umowie agencyjnej, lub innych porozumień zawartych z zakładem ubezpieczeń, uprawniony jest do otrzymania dodatkowego wynagrodzenia prowizyjnego i/lub rzeczowego. Koszty powyższego wynagrodzenia uwzględnione zostały w składce ubezpieczeniowej. Z tytułu wykonywania czynności agencyjnych nie pobiera honorarium od klienta.
Informacja o możliwości złożenia reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów
I. Klient ma możliwość złożenia reklamacji, wniesienia skargi oraz pozasądowego rozwiązywania sporów. Szczegółowe informacje dotyczące postepowania reklamacyjnego, skargowego zostały uregulowane Ogólnych/Szczególnych Warunkach Ubezpieczenia oraz Porozumieniu Reklamacyjnym w zakresie związanym z ochroną ubezpieczeniową i rozpatrywane są zgodnie z procedurą obowiązującą we właściwym towarzystwie ubezpieczeń.
II. Reklamacje w zakresie niezwiązanym z ochroną ubezpieczeniową rozpatrywane są zgodnie z „Regulaminem przyjmowania, rozpatrywania reklamacji skarg i wniosków w Banku Spółdzielczym w Namysłowie”. Regulamin dostępny jest w placówkach Banku oraz na stronie internetowej Banku.
III. Skargi - W przypadku nieuwzględnienia roszczeń klienta w trybie postępowania reklamacyjnego, klient ma możliwość wystąpienia z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy do Rzecznika Finansowego.
IV. Pozasądowego rozwiazywania sporów - Rzecznik Finansowy jest podmiotem uprawnionym do prowadzenia postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich (Dz. U. z 2016 r. poz. 1823, z późn. zm.). Zasady postępowania uregulowane są w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2270, z późn. zm.).
Dodatkowe informacje o agencie
Bank Spółdzielczy w Namysłowie nie posiada akcji oraz udziałów Zakładów Ubezpieczeń uprawiających co najmniej 10% głosów na walnym zgromadzeniu albo zgromadzeniu wspólników.
Pobierz Informację o agencie ubezpieczeniowym w wersji PDF
PEŁNOMOCNICTWA
Generali Życie Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
Generali Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.
InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group
Lista akceptowanych zakładów ubezpieczeń
Bank Spółdzielczy w Namysłowie akceptuje zawarte przez Ciebie ubezpieczenie jako zabezpieczenie kredytu, jeśli spełnia ono uznawane w Banku minimalne warunki ochrony ubezpieczeniowej, tj.:
zakład ubezpieczeń (wystawca polisy) znajduje się na Liście zakładów ubezpieczeń akceptowanych przez Bank, dostępnej TUTAJ
umowa ubezpieczenia spełnia minimalny zakres ochrony ubezpieczeniowej.
MINIMALNY ZAKRES OCHRONY UBEZPIECZENIOWEJ
Bank akceptuje zawarte przez klienta ubezpieczenie jako zabezpieczenie ekspozycji kredytowej, jeśli spełnia ono uznawane w Banku minimalne warunki ochrony ubezpieczeniowej, tj.
1) zakład ubezpieczeń (wystawca polisy) znajduje się na Liście Zakładów Ubezpieczeń akceptowanych przez Bank oraz
2) umowa ubezpieczenia spełnia minimalne kryteria ochrony ubezpieczeniowej.
Minimalne kryteria ochrony ubezpieczeniowej
W przypadku ubezpieczeń majątkowych:
1) maksymalna odpowiedzialność zakładu ubezpieczeń nie powinna być mniejsza niż wartość rynkowa ubezpieczanego mienia, będącego przedmiotem zabezpieczenia kredytu;
2) ochrona ubezpieczeniowa powinna obejmować istotne ryzyka, jakie mogą wystąpić w czasie użytkowania rzeczy ruchomej lub nieruchomości (np. ubezpieczenie mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, kradzieży z włamaniem i rabunku), chorób i upadków (dotyczy zwierząt), dewastacji, katastrofy budowlanej, ubezpieczenia casco (dotyczy: pojazdów, maszyn i urządzeń w ruchu z własnym napędem i bez własnego napędu, pojazdów szynowych, statków powietrznych, statków żeglugi morskiej i śródlądowej). Ocena istotności ryzyka zależy od rodzaju ubezpieczanego mienia oraz miejsca jego przechowywania;
3) umowa ubezpieczenia / polisa nie może zawierać klauzul umownych, które uniemożliwią wypłatę znacznej części odszkodowań / świadczeń na poczet zabezpieczenia ryzyka Banku;
4) zapisy umowy ubezpieczenia powinny dopuszczać przeniesie wierzytelności z umowy ubezpieczenia na zabezpieczenie ekspozycji kredytowej.
W przypadku ubezpieczeń na życie:
1) polisa powinna zapewnić ochronę z tytułu śmierci: a. niespowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem, co najmniej do 70 roku życia ubezpieczonego lub do końca okresu kredytowania w przypadkach, gdy suma okresu kredytowania i wieku kredytobiorcy jest mniejsza niż 70 lat, b. spowodowanej nieszczęśliwym wypadkiem co najmniej do 80 roku życia ubezpieczonego lub do końca okresu kredytowania w przypadkach, gdy suma okresu kredytowania i wieku kredytobiorcy jest mniejsza niż 80 lat;
2) rozpoczęcie okresu ubezpieczenia powinno nastąpić z datą wypłaty kredytu a zakończenie z chwilą śmierci ubezpieczonego;
3) rozwiązanie umowy ubezpieczenia lub jej wygaśnięcie powinno nastąpić wraz ze spłatą pełnej kwoty kredytu przed upływem okresu na jaki została zawarta umowa;
4) suma ubezpieczenia powinna obejmować co najmniej kapitał kredytu w wysokości kwoty pozostałej do spłaty w dniu zajścia zdarzenia ubezpieczeniowego.
Uwaga: Lista zakładów ubezpieczeń akceptowanych przez Bank nie jest tożsama z listą zakładów ubezpieczeń współpracujących z Bankiem w ramach oferty ubezpieczeń dostępnej w Banku. Lista zakładów ubezpieczeń akceptowanych przez Bank zawiera wykaz zakładów ubezpieczeń (współpracujących oraz niewspółpracujących z Bankiem), których ubezpieczenia są aktualnie akceptowane przez Bank, jako zabezpieczenie kredytu, jeśli spełniają opisane minimalne warunki ochrony ubezpieczeniowej.
Jeśli nie masz ubezpieczenia, Bank zaoferuje Ci rozwiązanie ze swojej oferty. Będzie to polisa wystawiona przez jedno z towarzystw ubezpieczeniowych współpracujących z Bankiem. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą ubezpieczeń dla Klientów indywidualnych, Firm i Rolników.
Jeśli zawierasz umowę kredytową na podstawie regulaminu promocji, gdzie jednym z warunków jest skorzystanie z ubezpieczenia nieruchomości lub na życie oferowanego przez zakład ubezpieczeń współpracujący z Bankiem, wówczas umowę ubezpieczenia powinieneś podpisać za pośrednictwem Banku, zgodnie z listą ubezpieczeń dla Klientów indywidualnych, Firm i Rolników.
DEKLARACJA STOSOWANIA „DOBRYCH PRAKTYK POLSKIEJ IZBY UBEZPIECZEŃ ORAZ ZWIĄZKU BANKÓW POLSKICH W ZAKRESIE UBEZPIECZEŃ SPŁATY KREDYTU LUB POŻYCZKI (CPI)”
Bank Spółdzielczy w Namysłowie oświadcza, że w działalności Banku od dnia 1 stycznia 2025 r. będą stosowane „Dobre praktyki Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz Związku Banków Polskich w zakresie ubezpieczeń spłaty kredytu lub pożyczki (CPI)”.
Bank będzie stosował ww. Dobre praktyki w całości / w części (**) - z wyłączeniem następujących postanowień (***): §7 ust.2, tj.:
„2. Bank, w ramach posiadanych możliwości prawnych, technicznych oraz biznesowych i w zależności od oceny celowości takiego działania w odniesieniu do danego Produktu CPI lub określonej grupy Klientów, przekazuje okresowo Klientom, z którymi posiada regularne kontakty, informacje przypominające o posiadanym przez Klienta Produkcie CPI, na przykład o:
a) zakresie ochrony wynikającym z Produktu CPI,
b) sposobie składania zawiadomień o zdarzeniach losowych objętych ochroną ubezpieczeniową na podstawie Produktu CPI lub zgłaszania roszczeń przez Klienta.