-
MojeID
Klienci naszego Banku mogą założyć Profil Zaufany oraz korzystać z usługi mojeID dającej szereg możliwości korzystania z e-usług.
Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID
Profil Zaufany możemy założyć przez stronę https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany
Procedura wymaga zalogowania do bankowości internetowej oraz wybrania z listy naszego Banku.
Usługę mojeID uruchamiamy wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).
Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-
Czym jest mojeID
MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Możliwości oferowane przez mojeID:
- potwierdzenie tożsamości,
- logowanie do istniejącego konta,
- autoryzacja operacji.
Zastosowanie:
- Usługi publiczne,
- Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu),
- Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
e-Commerce, - Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu),
- Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy,
- Energetyka,
- Rejestracja wniosku/formularza,
- Przedłużenie umowy,
- Dostęp do portalu klienta,
- Medycyna,
- Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych,
- Zakup leków przez internet,
- Media,
- Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo,
- Opłacanie abonamentu,
- Ubezpieczenia,
- Sprzedaż polis ubezpieczeniowych przez internet,
- Odnowienie polisy (Direct).